Prin definitie, lot-ul este  fiecare parte din obiectul contractului de achizitie publica.

La impartirea pe loturi, obiectul contractului este divizat pentru a adapta dimensiunea obiectului contractelor individuale rezultate astfel incat sa corespunda mai bine nevoilor autoritatii contractante si capacitatii IMM-urilor, sau pe baze calitative, pentru a adapta continutul contractelor individuale mai indeaproape la sectoarele specializate ale IMM-urilor sau in conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului.

Prin directivele europeane privind achizitiile publice se urmarea, printre altele, reducerea birocratiei si stimularea participarii IMM-urilor la procedurile de achizitii publice. In Romania directivele au fost transpuse in legislatia nationala in mai 2016, detalii aici, incluzand si strategia europeana de promovare a IMM-urilor, prin deschiderea pietei achizitiilor publice, in conditiile in care de obicei contracte complexe si cu valori mari ar putea fi indeplinite in special de cotractanti mari.

In baza noii legislatii, impartirea pe loturi a devenit regula, orice exceptie de la aceasta trebuind a fi justificata.

Autoritatea contractanta are dreptul de a recurge la atribuirea pe loturi a contractelor de achizitie publica si a acordurilor-cadru si de a stabili dimensiunea si obiectul loturilor, cu conditia includerii acestor informatii in documentele achizitiei.

Autoritatea contractanta are obligatia de a justifica decizia de a nu atribui contractul pe loturi, in situatia in care nu recurge la atribuirea contractului pe loturi.

Autoritatea contractanta are dreptul sa limiteze numarul de loturi care pot fi atribuite aceluiasi ofertant.

Autoritatea contractanta aplica cerintele privind capacitatea prin raportare la fiecare lot in parte, atunci cand intentioneaza sa atribuie un contract de achizitie publica/acord-cadru pe loturi.

Sub sanctiunea excluderii din procedura  (art. 167 din Lege) si fara a afecta posibilitatea operatorilor economici de a depune oferta alternativa sau de a oferta pe mai multe loturi diferite, ofertantul/candidatul nu are dreptul ca in cadrul aceleiasi proceduri de atribuire:

  1. sa depuna doua sau mai multe candidaturi/oferte individuale si/sau comune, sub sanctiunea excluderii din competitie a tuturor candidaturilor/ofertelor in cauza;
  2. sa depuna oferta individuala/comuna si sa fie nominalizat ca subcontractant in cadrul unei alte oferte, sub sanctiunea excluderii ofertei individuale sau, dupa caz, a celei in care este ofertant asociat.

Impartirea pe loturi in achizitii publice

In cazul impartirii pe loturi exista posibilitatea:

  • de a atribui contracte prin reunirea mai multor loturi şi acordarea acestora aceluiasi ofertant in situatia in care, la aplicarea criteriului de atribuire, acest aspect ar fi mai avantajos pentru autoritatea contractanta, dacat sa atribuie respectivele loturi in mod separat mai multor ofertanti.
  • de impartire pe loturi chiar daca nu sunt produse/servicii/lucrari similare
  • de a alege criterii de atribuire diferite pe fiecare lot.

Cele mai importante informatii in domeniul achizitiilor publice, din blog, le gasiti Aici.

Daca aveti nevoie de informatii generale in domeniul achizitiilor publice, avem un articol introductiv: Introducere in Achizitii Publice.

Tagged with:
 

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



error: Continut protejat !