Piata achizitiilor publice reprezinta miliarde de lei anual si peste 15 mii autoritati publice, la care firmele indiferent de dimensiune pot avea acces. Din acest motiv venim in sprijinul colaboratorilor nostri si nu numai cu un Ghid de Inregistrare in Seap, locul unde gasim majoritatea oportunitatilor mentionate.
De ce este nevoie sa va inregistrati in SEAP?
In urma modificarii legislatiei privind achizitiile publice, respectiv intrarii in vigoare a Legii 99/2016 si a Normelor metodologice aferente, autoritatile contractante care achizitioneaza DIRECT produse, servicii sau lucrari, conform art. 12 din Legea 99/2016, fac acest lucru prin intermediul licitatiilor electronice sau catalogului electronic publicat pe SEAP.
Pentru a putea oferta autoritatilor contractante produsele, serviciile sau lucrarile realizate de dvs., trebuie sa va inregistrati in SEAP.
Inregistrati-va Gratuit pentru a primi direct pe email anunturile de licitatii publicate pe SEAP!
1. Cine trebuie sa se inregistreze in SEAP ?
Autoritati Publice – pentru a putea publica si organiza licitatii
Operatori Economici / Ofertantii – pentru a publica oferta in catalogul electronic sau pentru depune oferta lor online daca licitatiile se organizeaza online sau au faza finala de Licitatie Electronica.
2. Ce trebuie sa faceti, in calitate de ofertant, pentru a va inregistra in SEAP:
Pasul 1) Completati on-line un formular de inregistrare disponibil in SICAP pe e-licitatie.ro
Pasul 2) Transmiteți formularul de inregistrare și documentele atașate Electronic: se semneaza electronic și se transmit operatorului S.E.A.P. prin intermediul aplicației. Continuați procesul de inregistrare apasand butonul ”Confirmați și continuați”.
Pe suport hartie: completați formularul online, descarcați-l pe calculator și apoi imprimați-l. Semnați și ștampilați formularul. Atașați imputernicirea, daca este cazul. Transmiteți prin curier sau depuneți la registratura A.A.D.R.
Pasul 3) Așteptați emailul de confirmare a validarii cererii, descarcați și instalați certificatul digital Verificați contul de email declarat in formular, la adresa de contact, pentru a regasi raspunsul operatorului S.E.A.P. care a verificat cererea de inregistrare.Este posibil sa va fie solicitate informații suplimentare. Atunci cand cererea este aprobata veți gasi in email un link de unde puteți descarca certificatul digital generat de sistem pentru contul dumneavoastra. Acest link il regasiți și in secțiunea publica a portalului.
Descarcați certificatul digital: pentru descarcare veți avea nevoie de: cont de utilizator și parola declarate in formularul de inregistrare.
Instalați certificatul: Pentru a instala certificatul se executa ”dublu click” pe fișierul descarcat. Veți avea nevoie de parola de instalare, formata din opt caractere numerice, care este afisata in pagina de descarcarea a certificatului.
Certificatul digital este valabil pentru o perioada de 2 ani de la data emiterii acestuia.
2.1 Completarea formularului de inregistrare on-line:
a). Se acceseaza din pagina principala, link-ul Inregistrare (coltul dreapta sus al paginii), care va conduce in pagina Inregistrare. In aceasta pagina alegeti optiunea: Ofertant Inregistrare (Cont nou).
b). In urma selectarii optiunii, utilizatorul este redirectionat catre pagina cu termenii si conditiile, precum si pasii de urmat pentru inregistrarea in sistem (procedura de inregistrare).
c). Inainte de a ajunge in ecranul formularui de inregistrare , ofertantii trebuie sa aleaga: TARA DE INREGISTRARE A OPERATORULUI ECONOMIC:
d). Apoi, ofertantii trebuie sa specifice daca sunt persoana juridica sau fizica, urmand apoi sa introduca codul de identificare fiscala.
e). Se completeaza formularul de inregistrare organizat in sectiuni :
Sistemul verifica daca codul de identificare fiscala introdus in pagina anterioara este inregistrat la ONRC.
Sectiunea General : aici se introduc informatii financiare/comerciale, cu privire la entitatea de tip ofertant ( in anumite conditii, conform legii, o autoritate contractanta poate ajunge sa se inregistreze ca si ofertant in sistem):
Sectiunea Cont utilizator: se introduc informatiile necesare definirii contului de administrare al ofertantului/ operatorului economic.
Sectiunea Adrese: se introduc adresele ce corespund locatiilor unde operatorul economic isi desfasoara activitatea.
Nota: In mod obligatoriu, una dintre adresele introduse trebuie sa fie adresa sediului social, plus cel putin inca o adresa (in situatia in care adresa sediului social nu corespunde adresei de contact).
f). Semnarea Formularului.
Sistemul afiseaza un ecran cu o singura alegere (daca codul de identificare fiscala era regasit la ONRC, sistemul ar fi afisat inca o optiune)
Dupa atasarea documentelor se apeleaza butonul "finalizare"
Nota : Daca ati introdus la inceputul fluxului de inregistrare un cod de identificare fiscala care este regasit la ONRC, dupa completarea formularului si apelarea butonului "mai departe", sistemul va afisa 2 optiuni :
FINALIZARE INREGISTRARE AUTOMATA - CONTUL SE VA CREA IMEDIAT DUPA INCARCAREA FISIERULU SEMNAT PENTRU FINALIZAREA INREGISTRARII VA RUGAM DESCARCATI FISIERUL GENERAT DE SISTEM, SEMNATI-L CU UN CERTIFICAT DIGITAL CALIFICAT SI APOI INCARCATI FISIERUL SEMNAT {ACEASTA OPTIUNE ESTE DISPONIBILA DOAR DACA CODUL DE IDENTIFICARE FISCALA A FOST GASIT IN BAZA DE DATE.
Descarcati fisierul din link-ul urmator: Cerere de inregistrare.pdf
Semnati-I electronic cu un certificat calificat (stocat pe token).
Incarcati fisierul semnat (formate acceptate p7s,p7m)
FINALIZARE INREGISTRARE CU VALIDARE MANUALA (NU AM UN CERTIFICAT DIGITAL CALIFICAT SAU OPERATORUL ECONOMIC NU ESTE INREGISTRAT IN ROMANIA)
ATENTIE! Contul nu va fi creat imediat, este necesara verificarea si aprobarea manuala a inregistrarii
Daca nu detineti un certificat digital calificat sau operatorul economic nu are resedinta in Romania procesul de inregistrare nu se poate desfasura automat iar cererea dvs va intra pe un flux de aprobare care implica verificarea unui operator uman al SEAP. ln acest sens este necesar sa incarcati documentele solicitate mai jos. Acestea vor fi verificate, este posibil sa va fie solicitate si alte documente sau informatii prin care sa demonstrati identitatea dvs si reprezentarea legala a operatorului economic.
3.2 Cererea de inregistrare trebuie insotita de urmatoarele documente:
pentru persoanele fizice si juridice romane: in copie Certificatul Unic de inregistrare la ORC/incheierea de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor/incheierea de inscriere in Registrul societatilor agricole;
Dupa finalizarea fluxului de inregistrare si emiterea certificatului digital (inclusiv primirea emailului care anunta emiterea certificatului digital si posibilitatea de descarcare a acestuia), utilizatorul poate descarca si instala certificatul digital.
pentru persoanele fizice si juridice straine: in copie tradusa in limba romana si legalizata, documente edificatoare care sa dovedeasca o forma de inregistrare ca persoana fizica/juridica sau de inregistrare/atestare ori apartenenta din punct de vedere profesional, in conformitate cu prevederile legale din tara in care operatorul economic este rezident.
Nota : Daca utilizatorul alege prima optiune, va trebui sa descarce "cererea de inregistrare.pdf" si sa il semneze apoi sa il incarce in sistem.
Noul cont va fi creat numai dupa ce cererea dvs. este verificata ei aprobata de un operator SEAP, moment in care veti primi un nou email de informare, cu instructiuni pentru a descarca certificatul digital generat de SEAP.
Descarca Aici - Ghid Inregistrarea in SEAP in 3 pasi. Am redat mai sus un rezumat al pasilor necesari de parcurs, recomandam descarcarea documentului care contine toate instructiunile complete.
Pentru autentificare veti avea nevoie de:
certificatul digital generat de SEAP
numele de utilizator ales la inregistrare
parola definita la inregistrare
Dupa validarea cererii de inregistrare, veti primi un e-mail legat de emiterea certificatului digital.
Sursa : e-licitatie.ro (Manualul de utilizare SEAP/ SICAP).
Daca nu aveti timp sau vi se pare complicat, va ajutam noi cu inregistrarea in SEAP/SICAP, sunati-ne direct la: +40 (0) 369-591482.
4. Despre noi
Tender Service Romania este parte a Tender Service Group ( lider european in servicii online de monitorizare a licitatiilor publice, cu filiale in 16 tari), ofera inca din 2007 companiilor romanesti, servicii de monitorizare online a anunturilor de achizitii publice organizate de autoritati publice si private atat din Romania cat si din UE.
Zilnic, monitorizam peste 3.500 de surse de publicare a licitatiilor publice si transmitem informatiile sub forma de alerte pe email.
Inregistrati-va Acum si Incercati Gratuit ! veti avea:
- Acces la Cea mai ampla baza de date cu licitatii publice
- Manager personal de cont
- Serviciu Alerte Licitatii ( Profile personalizate de notificare pe email)
- Serviciu Rapoarte Licitatii
- Business Intelligence
- Servicii Consultanta
Acces Licitatii SEAP
Filtrate si Transmise Zilnic, pe Email-ul dvs.
Profitati de ACCES GRATUIT, Fara Obligatii