Concursul de solutii este o procedura de atribuire a contractelor de achizitii publice reglementata de Legea 98/2016. Este vorba de modul de realizare a achizitiilor publice, procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica si de organizare a concursurilor de solutii, instrumentele si tehnicile specifice care pot fi utilizate pentru atribuirea contractelor de achizitie publica, dar si aspecte specifice privind executarea contractelor de achizitie publica.

In masura in care autoritatile publice vor publica anunturi de achizitie publica, prin Concurs de solutii, le gasiti la noi, Creati Aici un Cont Gratuit!, veti avea acces la peste 2500 de surse publice in care sunt publicate procedurile de achizitie publica din Romania.

Procedurile de atribuire reglementate de lege se aplica in cazul atribuirii contractelor de achizitie publica/acordurilor – cadru a caror valoare estimata, fara TVA, depaseste praguri valorice regasite in art. 7 alin. (1), in functie de categoria in care se incadreaza achizitia publica in cauza. Gasiti la link-ul urmator: Pragurile valorice in achizitii publice.

Procedura Dialog Competitiv a este reglementata de Art. 105 – 110 din Legea 98/2016.

Cand se utilizeaza ?

  • in cadrul unei proceduri de atribuire a unui contract de achizitie publica de servicii;
  • ca o procedura de atribuire distincta, cu premii sau plati acordate participantilor.

De obicei se organizeaza pentru contractarea de servicii specializate sau pentru stabilirea unor criterii tehnice clare care facilitează semnarea ulterioara a unui contract de servicii.

Cum se initiaza ?

Prin publicarea in SEAP a unui anunt de concurs,  insotit de documentatia de concurs, prin care solicita operatorilor economici interesati depunerea de proiecte.

Concursul de solutii permite folosirea unei proceduri simplificate.

Cine poate participa?

Orice operator economic are dreptul de a depune o solicitare de participare in urma publicarii unui anunt de participare, urmand ca numai candidatii care indeplinesc criteriile de calificare si selectie stabilite de autoritatea contractanta.

Autoritatea contractanta nu are dreptul de a limita accesul participantilor la concursul de solutii:

  • prin referire la teritoriul sau la o parte din teritoriul statului;
  • pe motiv ca legislatia nationala permite doar participarea persoanelor fizice sau persoanelor juridice.

Cum se desfasoara?

Juriul numit pentru analizarea ofertelor are obligatia de a redacta un proces-verbal complet al dialogului dintre membrii juriului si candidati.

Candidatii pot fi invitati, daca este necesar, sa raspunda intrebarilor consemnate in raportul intocmit de juriu, in vederea clarificarii oricarui aspect privind proiectele.

Numarul minim al participantilor indicat in anuntul de concurs conform dispozitiilor art. 106 din Lege trebuie sa fie suficient pentru a asigura o concurenta reala si, in orice situatie, nu poate fi mai mic de trei.

In cazul in care numarul de participanti care indeplinesc criteriile de calificare si selectie este mai mic decat numarul minim indicat in anuntul de concurs, autoritatea contractanta are dreptul fie de a continua procedura de atribuire numai cu acel participant/acei participanti care indeplineste/indeplinesc criteriile solicitate, fie de a anula procedura.

Autoritatea contractanta care a organizat un concurs de solutii transmite spre publicare in SEAP un anunt cu privire la rezultatele concursului.

Criteriul de atribuire  (art. 187)

In scopul evaluarii proiectelor prezentate in cadrul unui concurs de solutii, autoritatea contractanta numeste un juriu format din cel putin 3 membri, persoane fizice independente fata de concurenti, cu pregatire profesionala si experienta relevanta in domeniu. Juriul este autonom in deciziile si opiniile pe care le emite.

  • cel mai bun raport calitate-pret;
  • cel mai bun raport calitate-cost;
  • pretul cel mai scazut;
  • costul cel mai scazut.

Reguli publicitate si transparenta Legea 99/2016

Entitatea contractanta are obligatia de a transmite spre publicare un anunt de atribuire in termen de 30 de zile de la data finalizarii unui concurs de solutii prin stabilirea concurentului castigator;

Publicarea / Transmiterea anuntului pentru Consursul de solutii

Perioada cuprinsa intre data transmiterii anuntului de participare spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si data-limita de depunere a solicitarilor de participare este de cel putin 30 de zile.

Exceptii de la aplicarea Legii nr. 98/2016

  • Exceptari specifice in domeniul comunicatiilor electronice: nu se aplica contractelor de achizitie publica, acordurilor-cadru si concursurilor de solutii care au ca scop principal sa permita autoritatilor contractante sa furnizeze sau sa exploateze retele publice de comunicatii electronice ori sa furnizeze catre public unul sau mai multe servicii de comunicatii electronice.
  • Contracte de achizitie publica/acorduri-cadru atribuite si concursuri de solutii organizate conform unor norme internationale

Alte Procedurile de atribuire

Resurse pentru articol: Legea 98/2016 privind achizitiile publice si ANAP.

Pentru a avea acces la toate anunturile de licitatii publice, Creati un Cont Gratuit Aici!. Va siguram accesul la licitatii publicate in peste 2500 de surse din Romania, Zilnic, pe Email-ul dvs.

1 Response » to “Achizitii publice – Proceduri de atribuire: Ce este Concursul de solutii?”

  1. […] Achizitii publice – Proceduri de atribuire: Ce este Concursul de solutii? Achizitii publice – Servicii sociale si alte servicii specifice (anexa 2) […]

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



error: Continut protejat !