Livrarea noului sistem de licitatii publice SICAP, dezvoltat din fonduri europene de catre Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR), are intarzieri din cauza furnizorului solutiei, a declarat, pentru News.ro, ministrul Comunicatiilor, Delia Popescu.

UTI Grup, alaturi de subcontractorul Total Soft, au depus, in 2014, singura oferta pentru contractul de 27,2 milioane lei (6,2 milioane euro), denumit ”Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice- SICAP”. Vezi aici anuntul de atribuire din data de 02.10.14.

Ulterior, 24.05.14,  s-a publicat licitatia pentru: Servicii de consultanta in domeniul managementului de proiect pentru proiectul Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice- SICAP, cu termen limita: 09.07.14 si o valoare estimata, fara TVA:  843,691.93 lei.

Licitatia a fost castigata de Infinio Solutions SRL , la valoarea de : 840,900 lei, potrivit anuntului de atribuire din data de 09.12.14

Licitatia pentru audit: Achizitie servicii de audit pentru proiectul Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice -SICAP, a fost castigata de Deliotte Audit S.R.L. , cu suma de 359,900 lei.

Castigatorul contractului pentru noua platforma de achizitii publice, UTI Grup, avea la dispozitie 16 luni pentru implementare, de la castigarea contractului, adica până la inceputul acestui an.

Initial, termenele operationalizare SICAP, erau urmatoarele:

  • instruirea personalului implicat  – martie 2016;
  • punerea in functiune a platformei – aprilie 2016;
  • publicarea tuturor contractelor de atribuire pe SICAP – aprilie 2016;
  • publicarea pe SICAP a  modificarilor la contracte, modificari  care determina o crestere a pretului  cu peste  5% – aprilie 2016;
  • publicarea pe SICAP , dupa finalizarea contractului, a tuturor modificarilor –  aprilie 2016.

La sfarsitul lunii iunie, Bogdan Puscas presedintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), comunica faptul ca “noul sistem de achiziții publice, SICAP (Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare a achizițiilor publice), care va inlocui SEAP-ul, va fi supus testarii de catre Agenția pentru Agenda Digitala in perioada 27 – 31 iulie… In prezent SEAP este functional, cu cateva adaptari facute astfel incat acesta sa aiba funcționalitațile necesare si sa  ajute in lansarea procedurilor, insa Agenția pentru Agenda Digitala incepand cu data de 31 iulie — 1 august, va pune la dispozitie, intr-o faza de testare naționala si testare la liber pentru toți utilizatorii, noul sistem de achiziții publice, SICAP”. 

Intre timp nu s-a mai auzit nimic in legatura cu noul sistem de achizitii publice – SICAP. In schimb SEAP-ul, dupa adoptarea pachetului de legi privind achizitiile publice, a fost suspus mai multor sesiuni de mentenanta pentru a-l adapta noilor cerinte.

Potrivit contractului UTI Grup, trebuia sa asigure furnizarea de servere si echipamente IT, licente software, baze de date si servicii de instalare si configurare. Deasemenea era obligat sa furnizeze cursuri de formare a specialistilor IT care asigura mentenanta sistemului e-licitatie.ro (Sistemul Electronic de Achizitii Publice – SEAP).

Toate informatiile despre noua platforma si functionalitatile acestea, le puteti gasi pe scurt, intr-un articol mai vechi: SICAP, noua platforma de achizitii publice, pe scurt

Tagged with:
 

1 Response » to “SICAP are intarzieri din cauza furnizorului”

  1. […] Potrivit declaratiilor facute in urma cu cateva saptamani de ministrul Comunicatiilor, Delia Popescu, livrarea noului sistem de licitatii publice SICAP, dezvoltat din fonduri europene de catre Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR), are intarzieri din cauza furnizorului solutiei. Detalii aici […]

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



error: Continut protejat !