Guvernul a aprobat proiectele de hotarare privind normele de aplicare a legilor referitoare la achizitiile publice. Dupa publicarea lor in Monitorul Oficial, sistemul electronic de achizitii publice (SEAP) va fi functional.

Intr-o conferita comuna a ministrului Marius Bostan cu presedintele AADR, Delia Popescu, si presedintele ANAP, Bogdan Puscas s-a discutat despre funcționarea ‪SEAP.

AADR a pregatit din timp actualizarea noilor funcționalitati ale SEAP, potrivit cerintelor noii legislații privind achizitiile publice. Actualizarile sunt in concordanta cu proiectul de norme de aplicare. Dupa aparitia normelor se vor putea demara noi proceduri de achizitie conform legislatiei aprobate. In acest moment se fac testari de functionalitate pe noul pachet legislativ”.

Procedurile electronice aflate in prezent in desfasurarea, se deruleaza fara probleme in baza vechii legislatii. Procedurile de licitatii care depasesc valoarea pragurilor cumpararilor directe, conform Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice clasice, vor putea fi demarate dupa intrarea in vigoare a normelor de aplicare.

Totusi, dupa aprobare, normele metodologice, nu pot fi aplicate fara operationalizarea SICAP, noul sistem electronic  al achizitiilor publice, nici pachetul legislativ in domeniul achizitiilor publice nu va putea fi aplicat.

Termenele operationalizare SICAP:

– instruirea personalului implicat – martie 2016;

– punerea in functiune a platformei – aprilie 2016;

– publicarea tuturor contractelor de atribuire pe SICAP – aprilie 2016;

– publicarea pe SICAP a modificarilor la contracte, modificari care determina o crestere a pretului cu peste 5% – aprilie 2016;

 – publicarea pe SICAP , dupa finalizarea contractului, a tuturor modificarilor – aprilie 2016.

Detalii privind noua platforma SICAP, cititi si articolul: SICAP platforma de achizitii publice care va inlocui SEAP

Conform declaratiilor presedintelui AADR, Delia Popescu, contractul semnat in anul 2013, prin proiectul “Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice- SICAP”, a fost suspendat din cauza lipsei cadrului legal, iar implementarea fiind intarziata. Nu exista informatii / declaratii recente privind stadiul de dezvoltare.

La interpelarea idelis.ro, raspunsul primit din partea Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei a fost: ”Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice -“SICAP” se afla in graficul de dezvoltare conform proiectului. Entitatile sistemului vor fi informate din timp in acest sens”.

Tagged with:
 

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



error: Continut protejat !