Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) s-a infiintat prin O.U.G. nr. 13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, ca institutie publica, cu personalitate juridica, in subordinea Secretariatului General al Guvernului.

ANAPANAP a preluat atributiile, activitatea, posturile si personalul de la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP), de la Unitatea pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP) din cadrul Ministerului Finantelor Publice si de la compartimentele de verificare a achizitiilor publice din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.

Activitatea A.N.A.P. este exercitata la nivel central si la nivel teritorial.

ANAP are urmatoarele atributii:

  1. elaborarea și implementarea Strategiei Nationale in domeniul achizitiilor publice, in conformitate cu obligatiile asumate de Guvernul Romaniei si de Uniunea Europeana;

  2. elaborarea politicilor și a legislatiei in domeniul achizitiilor publice, in conformitate cu legislatia europeana si asigurarea interpretarilor unitare in domeniu, pentru care are drept de initiativa legislativa;

  3. consilierea metodologică a autoritatilor contractante in procesul de atribuire a contractelor de achizitie publică și de concesiune, cu rol de suport operational in aplicarea corecta a legislatiei in acest domeniu;

  4. controlul modului de atribuire a contractelor de achizitie publică si de concesiune de lucrari publice si de servicii;

  5. monitorizarea si supervizarea functionarii sistemului de achizitii publice in Romania;

  6. initierea și sustinerea politicilor si actiunilor de instruire a personalului implicat in activitati specifice achizitiilor publice;

  7. reprezentarea Romaniei in cadrul comitetelor consultative, grupurilor de lucru si al retelelor de comunicare, organizate de Comisia Europeana, in domeniul achizitiilor publice.

 ANAP indeplineste urmatoarele functii:

  1. de strategie, prin care se asigura elaborarea si implementarea Strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice, precum si planurile de actiune, in conformitate cu obligatiile asumate de Guvernul României si de Uniunea Europeana;

  2. de reglementare, prin care se asigura elaborarea, promovarea si implementarea politicii in domeniul achizitiilor publice;

  3. de stabilire si implementare a sistemului de verificare si control al aplicarii unitare de catre autoritatile contractante a dispozitiilor legale si procedurale in domeniul achizitiilor publice;

  4. de monitorizare a functionarii eficiente a sistemului de achizitii publice;

  5. de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achizitie publica, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii si, respectiv, a modificarilor acestor contracte/acorduri-cadru;

  6. de asigurare a suportului operational pentru autoritatile contractante, prin implementarea unor instrumente dedicate in vederea diseminarii, inclusiv prin mijloace informatice a bunelor practici aferente derularii procesului de achizitie publica.

Rapoartele de activitate le gasiti aici

Alte articole despre ANAP:

Alte informatii privind domeniul achizitiilor publice

gasiti pe blogul nostru.

Logo licitatie-publica.ro, include culorile rosu, albastru si alb.