„Romania Competitiva” este un proiect de Romania Competitivadezvoltare economica sustenabila, rezultatul unei dezbateri de peste sase luni, la care au participat 600 de specialisti.  Proiectul va fi prezentata public in cel mult doua saptamani, a anuntat Vasile Iuga, membru al comitetului initiatorilor.

„La elaborarea strategiei, ne-am propus sa avem in vedere trei conditii care au actionat ca niste filtre de selectie pentru a putea fi pusa in aplicare: cresterea economiei sa fie sustenabila, bugetele alocate sa fie rezonabile si masurile sa fie neutre ideologic, astfel incat sa poata genera consens politic”.

„Romania Competitiva” abordeaza 16 domenii de activitate, are 44 de obiective si prevede 127 de masuri, fiecare cu buget, cu calendar de aplicare si cu responsabilitati.

Viziunea este concretizata în 16 domenii, care la randul lor cuprind 41 de prioritati, respectiv 90 de masuri cu un orizont de realizare pana in 2020 care adreseaza provocarile curente pentru cei trei factori mentionati, precum scaderea natalitatii sau migratia (in cazul fortei de munca), sau reducerea substantiala a investitiilor straine post-criza (in cazul capitalului).

Bugetul total necesar aplicarii strategiei este de 18 miliarde de euro in cinci ani, din care 12 miliarde de euro exista deja, iar restul de 6 miliarde de euro vor fi generati automat, prin cresterea economica. De fapt, cresterea economica necesara realizarii acestui buget este de 3,5% pe an, cu conditia sa nu existe derapaje de genul maririlor salariale nefondate si masurilor excesive de protectie sociala”, a spus Vasile Iuga.

Potrivit strategiei, sunt luati in calcul trei factori de crestere a Produsului Intern Brut: forta de munca (resursa umana), capitalul (resursa financiara) si productivitatea.

Exista si o serie de facilitatori ai cresterii economice sustenabile, in principal infrastructura si debirocratizarea. „Astazi, birocratia costa business-ul 4 miliarde de euro pe an, iar pe cetateni ii costa 3 miliarde de euro pe an – in total, 4,5% din PIB pentru un aparat ineficient, si aici strategia propune unele solutii. La infrastructura, avem ca prioritati pe sectorul rutier Centura Bucuresti, Autostrada Sibiu-Pitesti si inceperea autostrazii Targu Mures – Iasi, iar ca prioritate pe sectorul feroviar avem Coridorul IV (Curtici-Arad-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta)”, a mai spus Vasile Iuga.

Descarca aici, proiectul, pentru informatii suplimentare.

Sursa: Mediafax

Tagged with:
 

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



error: Continut protejat !