Numarul de contestatii catre CNSC, in scadare

, in Noutati, by Ramona

Conform Raportului de Activitate al CNSC in anul 2013, numarul total de contestatii depuse de catre operatorii economici in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2013, a fost de 5739. Se observa o tendinta de descrestere in comparatie cu anii trecuti: 2010 – 8070 contestatii, 2011 – 6454 contestatii, 2012 – 5997 contestatii.

Raportat la procentul de proceduri de atribuire contestate, anul anterior a marcat o crestere de la 22% la 30% a procedurilor de atribuire in cadrul carora decizii ale autoritatilor contractante au fost contestate.

Anul 2013 ne indica o diminuare a fenomenului de contestare, din punctul de vedere al valorii estimate a procedurilor de atribuire atacate; atat in raport cu valoarea absoluta (9,9 mld. euro – 2013 / 13,9 mld. Euro – 2012) cat si ca procent din valoarea totala a procedurilor de atribuire organizate (58,5% – 2013 fata de 62% – 2012).

Putem astfel trage concluzia ca,  sistemul achizitiilor publice  din Romania este caracterizat printr-un numar inca mare de contestaţii, dar cu un trend descrescator. Alte statistici elaborate de CNSC: www.cnsc.ro

Care sunt cauzele cu care generează numarul mare de contestatii, rezultate din analiza facuta de: Gheorghe Cazan, General Manager – Ceparu&Irimia Consulting, publicata pe: www.revista-achizitii.ro:

    • Autoritatile contractante sustin ca operatorii economici incearca:

– sa castige timp,
– sa elimine anumiti competitori,
– sa anuleze procedura de atribuire in cazul in care nu au sanse sa castige,
– sa puna presiune un potential castigator al contractului, cu scopul de a obtine, macar o parte din contract prin subcontractare.

    • Operatorii economici sustin ca:

– in documentatiile de atribuire/ caiete de sarcini se includ cerinte de calificare sau tehnice restrictive,
– in documentatiile de atribuire se includ factori de evaluare care nu sunt obiectivi sau care sunt nerelevanti pentru obiectul contractului,
– raspunsurile la solicitarea de clarificari sunt ambigue, incomplete sau nu raspund la intrebari,
– evaluarea ofertelor este realizata cu superficialitate sau cu rea intentie.

Analiza integrala in articolul (Sursa): Cum se vede OUG 51/2006 din perspectiva ”cifrelor” si o propunere alternativa

Pentru Servicii de Monitorizare a Licitatiilor – Achizitii Publice, accesati: www.licitatie-publica.ro

Tagged with:
 

Leave a Reply

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.



error: Continut protejat !